14.12.2015

Mobiililaitteet erityisopetuksessa

Osallistuin loppuvuodesta Snellman-kesäyliopiston Mobiililaitteiden hyödyntäminen erityisopetuksessa (1 op) -verkkokurssille. Tämä bloggaus on kurssin lopputehtävä. Kokosin Padletiin poimintoja oppimastani ja täydennän sitä vielä tammikuussa, kun ehdin opiskella asiaa lisää ja palata koulutuksen materiaaleihin. Kevätpuolella teen jakoon myös omia materiaaleja aiheesta.

Koulutuksella on aktiivinen Mobiililaitteet mahdollistajina -Facebook-ryhmä, minne kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita. Lisätietoja, vinkkejä ja linkit maksuttomien vinkkiwebinaarien tallenteisiin löydät tästä Snellman-kesäyliopiston julkaisusta.

Joko tunnet osaamismerkit? Tästäkin koulutuksesta todistus annettiin digitaalisena merkkinä. Näet sen ja muitakin merkkejäni tästä linkistä. (Lisätty 7.1.2016)



2 kommenttia:

  1. Moi Matleena, tää on oikein hyvää tietoa ja tekstiä. Bloggaus sisältää paljon käytännöllisiä vinkkejä Digimaailman ja erityisen tuen yhteiselle rajapinnalle, mikä taas madaltaa opettajien kynnystä lähteä rohkeasti tutustumaan erilaisiin sovelluksiin. Uskon, että mobiili- ja digimenetelmiä laajasti käyttämällä voidaan erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten uskoa omaan oppimiseen palauttaa ja tukea. Samalla erilaisia tietoteknisiä sovelluksia käyttämällä voidaan heille tarjota kokemus siitä, että he ovat oman oppimisensa ja tekemisensä subjekteja, mikä taas lisää luottamusta selviytymiseen ja omaan osaamiseen. Tässä kontekstissa on varmaan aika paljon mahdollisuuksia oppimisen tulevaisuutta ajatellen. Mielenkiintoista :) Simo U.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Simo, tämä tosiaan on mielenkiintoinen maailma ja mahdollisuuksia on paljon. Sukellus sinne on jännä kun se yhdistää niin tutun (tvt) ja niin vieraan (erkkapeda) teeman. Olen tänäänkin käyttänyt kolmisen tuntia teeman opetteluun ja uusia näkökulmia ja sovelluksia löytyy koko ajan.

      Poista

Kiitos, että haluat kommentoida! Roskapostimäärän vuoksi olen ottanut käyttöön kommenttien hyväksynnän.